Uluslararası Projeler
  • Dayanışma İçin Spor Projesi

    "Dayanışma İçin Spor" projesi, Uluslararası Olimpiyat Komitesine bağlı olarak kurulan Olimpic Refuge Foundation (ORF) tarafından fonlanmaktadır. Bakanlığımızın ana yürütücüsü olduğu projemizin uygulama birimi, Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü’dür. Projemizin ortakları, Olympic Refuge Foundation (ORF), Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR), Sosyal Gelişim ve Dayanışma Derneği (SGDD), Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK)’dir.

    Projemiz iki fazdan oluşmakta olup; 1.fazı olarak 2019 yılında başlayan "Spor ile Sosyal Uyum" projemizin 2021 yılında tamamlanması planlanmış, pandemi nedeniyle 2022 yılı Mayıs ayına kadar uzamış, projeden önemli kazanımlar elde edilmesi nedeniyle de ORF’nin talebiyle kapsamı ve bütçesi de genişletilerek 3 yıl uzatılmıştır. "Spor ile Sosyal Uyum" projesinin devamı ve aynı zamanda 2.fazı olan "Dayanışma İçin Spor" Projesi 15 Mayıs 2022 tarihinde uygulamaya konmuş olup 3 yıl sürmesi planlanmaktadır. Projemiz, Adana, Ankara, Bursa, İstanbul, İzmir, Mersin ve Şanlıurfa olmak üzere toplamda 7 ilde uygulanmaktadır. Projemizde, 5 merkez ekibi, 14 proje il çalışanı ve 105 antrenör görev almaktadır.

    1. Faz: “Spor ile Sosyal Uyum” Projesi

    Projemiz kapsamında, geçici korunma altındaki gençler ve ev sahibi toplulukların arasındaki sosyal uyumu güçlendirmede sporun öneminden yola çıkılarak, yabancı uyruklu gençler ve Türk gençleri çeşitli spor branşlarında birlikte spor yapmış, bu faaliyetlerde yetenekli sporcular keşfedilmiş ve illerimizde spor festivalleri ve çeşitli etkinlikler düzenlenmiştir.



    Deprem felaketi nedeniyle bazı proje illerinde spor kurslarına bir süreliğine ara verilmiş ise de Mayıs ayı itibariyle bu illerimizde de Bakanlığımıza bağlı spor tesislerinde spor kursları düzenlenmeye başlanmıştır. Ayrıca çocukların ve gençlerin spor kültürü kazanmasına ve olimpik değerlerle bütünleşmesine yönelik eğitimler verilmiştir. 5 il (Ankara, Bursa, Samsun, Şanlıurfa, Mersin) de gerçekleştirilen faaliyetlerde 8-12 ve 13-18 yaş aralığında 4000 ev sahibi, 3503 yabancı uyruklu kişinin yer aldığı toplam 7503 katılımcıya ulaşılmış ve birbirinden farklı 20 branşta spor kursları açılmıştır. 8-12 yaş aralığında 5310 kişi, 13-18 yaş aralığında 2193 katılımcı, 4881 kişi erkek, 2622 kişi kız çocuklardan oluşmaktadır. Dönem sonlarında festivaller ve farkındalık arttırma eğitimleri gerçekleştirilmiştir. Dönem sonu festivallerinde proje ortaklarının da katkılarıyla faydalanıcı çocuklara farklı etkinlikler düzenlenmiştir. Farkındalık arttırma eğitimlerinde ise spor farkındalığı, çocuk gelişimi, beslenme, hijyen gibi konularda veya çocukları negatif etkilerden korumaya yönelik taciz, ihmal ve istismar gibi konularda eğitimler verilmiştir.



    2. Faz "Dayanışma İçin Spor" Projesi

    Projemiz, 6 aylık dönemlerden oluşmaktadır. Her bir proje ili için, 300 katılımcının faaliyetlerden faydalanması ve bir dönem (6 ay) boyunca, Adana, Ankara, Bursa, İstanbul, İzmir, Mersin ve Şanlıurfa olmak üzere 7 ilimizde toplam 2100 kişi, bir yıl boyunca 4200 kişiye ulaşılması hedeflenmiştir. 7-12 ve 13-18 yaş arasında yabancı uyruklu ve Türk gençlerinin eşit sayıda kurslardan faydalanmaları gözetilmiştir. Spor Faaliyetleri, Farkındalık Artırma Etkinlikleri, Spor Festivalleri, Genç Liderler Kampı, Kolaylaştırıcı Kılavuz Oluşturma, Eğitmen ve Personel Eğitimi gibi ana faaliyet alanları ile proje’ de şu ana kadar yaklaşık 8400 gence ulaşılmış ve birbirinden farklı 20 spor branşında kurslar açılmıştır.



    Gerçekleştirilen faaliyetlere Türk ve yabancı uyruklu gençlerin eşit sayıda katılmaları desteklenmiştir. Her 6 aylık dönem boyunca her şehirde farklı konularda bilinçlendirme seminerleri düzenlenmektedir. Hem çocukların hem de ailelerinin katıldığı seminerlerde sağlıklı beslenme, akran zorbalığı, ergenlikte kimlik gelişimi, çocuk hakları ve pozitif ebeveynlik, toplumsal cinsiyet eşitliği, teknoloji bağımlılığı, hijyen, ağız ve diş sağlığı ve doğayı koruma gibi birbirinden farklı konularda eğitimler verilmektedir. Proje şu anda 15 Mayıs 2024 tarihi itibariyle 5.dönemine girmiş bulunmaktadır. Her dönem(6 ay)'in ilk 15 günlük süreci hazırlık aşamasını kapsamaktadır. Bu süre zarfında proje illerinde yeni katılımcıların bulunması ve projeye dahil edilmesi sağlanmaktadır. Aynı zamanda katılımcıların taleplerine göre spor branşları belirlenip kurslar açılarak yeni dönem faaliyetleri başlamıştır.

    Galeri için tıklayınız.

  • "Savunmasız Gençlerin Daha İyi ve Kapsayıcı Spor Altyapısıyla Güçlendirilmesi Projesi (FRIT II)"

    Savunmasız Gençlerin Daha İyi ve Kapsayıcı Spor Altyapısıyla Güçlendirilmesi Projesi, Türkiye’deki Mülteciler İçin AB Mali Yardım Programı FRIT II tarafından fonlanmaktadır. Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü olarak koordinasyonunu yaptığımız projenin uygulama birimi, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü’dür. Projemizin, iletişim ve görünürlük süreci ise Sosyal İlişkiler ve İletişim Dairesi Başkanlığı tarafından gerçekleştirilmektedir. Projemizin ortağı, Alman Kalkınma Bankası (KfW)’dır. Projemiz, Adana, Adıyaman, Batman, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Mersin, Mardin, Osmaniye ve Şanlıurfa olmak üzere toplam 12 ilimizde uygulanmaktadır.

    Proje kapsamında, korunmasız gençlerin daha iyi ve kapsayıcı spor ve gençlik altyapısıyla desteklenmesi amacıyla yeni tesislerin yapılması ve ortak kullanımı hedeflenmektedir. Proje kapsamında; üç ayrı pakette toplam 12 Futbol Sahası, 1 Tenis Kortu, 4 Spor Salonu, 5 Gençlik Merkezi, 1 Yüzme Havuzunun yapımı gerçekleştirilmiştir. 1. Paket kapsamında, Adana, Hatay, Kilis, Osmaniye, Gaziantep, Kahramanmaraş, Mardin, Şanlıurfa, Batman illerinde toplam 11 Futbol Sahası ve Adana’da 1 Tenis Kortunun yapımı tamamlanmıştır. 2. Paket kapsamında, Mersin Toroslar Spor Salonu, Adana Yüreğir Gençlik Merkezi, Hatay Yayladağı Gençlik Merkezi, Kilis Elbeyli Gençlik Merkezi’nin yapım işleri gerçekleştirilmiştir. 3. Paket kapsamında Osmaniye Futbol Sahası, Adıyaman Gölbaşı Gençlik Merkezi, Adıyaman Merkez Spor Salonu, Malatya Yeşilyurt Gençlik Merkezi, Malatya Battalgazi Spor Salonu ve Yüzme Havuzu ve Kahramanmaraş Türkoğlu Spor Salonunun yapımı gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında yapımı tamamlanan tesislerimiz 2024 yılı sonuna kadar faaliyete geçirilecektir.

    https://sporlabulusuyoruz.gsb.gov.tr

  • Sığınmacılar ve Ev Sahibi Toplum İçin Sosyal Hizmetlerin Geliştirilmesi Projesi

    Sığınmacılar ve Ev Sahibi Toplum İçin Sosyal Hizmetlerin Geliştirilmesi Projesi, Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA) tarafından fonlanmaktadır. Proje ortağı ise Japon STK Reach Alternatives (REALS)’dir. Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü olarak koordinasyonunu yaptığımız projenin uygulama birimi, Mersin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’dür. 12 Ekim 2021’de imzalanan, 2022 yılında Mersin ilinde uygulanmaya başlayan projemiz, REALs, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve yerel STK’lar tarafından ortaklaşa yürütülecek olan ve JICA’nın desteklediği bu projemiz 3 yıl sürecektir.

    Bu teknik iş birliği projesi geçici koruma altındaki bireylere ev sahipliği yapan Mersin ilinde, Bakanlığımız Gençlik Merkezlerinde sosyal uyumu teşvik etmeyi ve yararlanıcılara psiko-sosyal destek vermeyi amaçlamaktadır. Proje ile Gençlik Merkezlerinin diğer hizmet sağlayıcılarla bağlantılarını ve ihtiyaç sahibi kişileri belirleme hizmetlerini güçlendirilmesi; geçici koruma altındaki bireyler ile ev sahibi topluluklar arasındaki iletişimin iyileştirilmesi ve karşılıklı anlayışı derinleştirmek için fırsatlar sunarak sosyal uyumu teşvik etmesi beklenmektedir.

  • Spor Yoluyla Barış ve Koruma Projesi

    Spor Yoluyla Barış ve Koruma Projesi, , Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR) Türkiye Temsilciği ve Bakanlığımız işbirliği ile Barça Vakfı’nın finansörlüğünde yürütülmektedir. Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen projemizin uygulama birimi Manisa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’dür.

    Projemiz ile geçici koruma altındaki gençler ve ev sahibi toplumların çocuklarına/gençlerine ulaşmayı, Bakanlığımızın Manisa ve İzmir illerindeki yerel kapasiteleri aracılığıyla taban sporu eğitim ve öğretiminin kolaylaştırılmasını, yararlanıcılarının hem sığınmacı hem de yerel topluluk gençlerinden kişisel kapasitelerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

    Projemizin hedef kitlesi; 8-16 yaşlarında geçici koruma altındaki çocuklar ve gençler, Manisa ilinde yaşayan, Uluslararası Koruma Başvuru Sahibi/Statü Sahibi ve Geçici Koruma faydalanıcısı kişiler ve ev sahibi topluluklardan oluşan bin gençtir. Projemiz aracılığıyla, Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği ve ülkemizdeki spor ve gençlerin kapasite geliştirme faaliyetlerini düzenlemekten sorumlu kilit bir devlet kurumu olan Bakanlığımız ile ev sahibi topluluklarla birlikte yaşayan geçici koruma altındaki gençler arasında bir köprü kurulması amaçlanmaktadır. Bu sebeple gençler için belirlenen futbol, basketbol, voleybol ve hentbol branşlarında sportif eğitimler ve turnuvalar düzenlenecek olup ayrıca topluluk temelli koruma, kişisel gelişim, çatışma çözümü alanlarda gençlere farkındalık eğitimleri de verilecektir. Projemiz kapsamında, UNHCR tarafından Bakanlık personelimize ve projemizin hedef kitlesinde yer alan gençlere spor, çocuk koruma politikası, gizlilik politikası, etik ve "Korunmaya Yönelik Spor Araç Seti" konularında eğitimler verecektir. Projemiz aynı zamanda, toplum temelli koruma çalışmaları çerçevesinde farkındalık yaratmayı ve sosyal uyumu güçlendirmeye odaklanmayı amaçlamaktadır.

  • Türkiye'de Depremden Etkilenen Bölgelerde Psikososyal Destek Pilot Projesi

    Türkiye'de Depremden Etkilenen Bölgelerde Psikososyal Destek Pilot Projesi, Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA) tarafından fonlanmaktadır. Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü olarak koordinasyonunu yaptığımız projenin uygulama birimi, Eğitim Araştırma ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü ve Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’dür. Projemiz, Konya, Adana, Adıyaman, Malatya, Kahramanmaraş ve Hatay illerinde uygulanmaktadır. Bakanlığımız ile Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA) arasındaki işbirliği yapılmasına yönelik olarak projemizin başvurusu 2022 yılı şubat ayında yapılmıştır. Bu kapsamda 2022 yılı Ağustos ayında Adana ve Konya İl Müdürlüklerimize Japon uzmanlar ile birlikte saha ziyaretinde bulunulmuştur. Ancak 6 Şubat 2023 tarihinde, Kahramanmaraş’ta meydana gelen ve çevre illerde de yıkıcı etkileri olan deprem felaketinin ardından bölgede birtakım acil ihtiyaçlar ortaya çıkmıştır. Bu sebeple, önceden hazırlanan projemizin konusu “psikososyal destek” çerçevesinde deprem kaynaklı ihtiyaçları da kapsayacak şekilde revize edilmiştir. Projemizin ilk kısmı 2023-2024 yılları arasında uygulanmakta olup, ikinci kısmının ise 2025-2028 yılları arasında uygulanması öngörülmektedir. Uzun vadeli destek programının pilot çalışma sürecinde nihai hale gelmesi planlanmaktadır. 2023 yılı temmuz ayı itibariyle proje uygulamaları, pilot iller olarak seçilen ve depremden en çok etkilenen Adıyaman, Malatya, Kahramanmaraş ve Hatay illerimizde başlanılmıştır.


    Pilot proje kapsamında ilk olarak pilot illerde görev yapan psikolog ve gençlik liderlerinin katılımlarıyla Psikososyal İlk Yardım (PFA) Çalıştayı düzenlenmiştir. Daha sonra Psikolojik İlk Yardım ve Çocuklar için Psikolojik İlk Yardım Eğitici Eğitimleri Japon uzmanlar tarafından verilmiştir. Her iki eğitici eğitimi tamamlandıktan sonra eğitici olan psikologlar tarafından pilot illerde gençlik çalışanlarına yönelik Psikolojik İlk Yardım ve Çocuklar için Psikolojik İlk Yardım eğitimleri düzenlenmiştir. Projenin bir diğer çıktılarından olan Afet Risk Azaltma Eğitimleri (Disaster Education) için öncelikle Japon deneyimlerinin aktarılması, afet eğitimlerinin psikososyal destek ile ilişkilendirilmesi amacıyla afet risk azaltma eğitimleri Japon uzmanlar tarafından verilmiş gençlere yönelik afet risk azaltma eğitimlerinin psikososyal destek kapsamında çalışılması amacıyla çeşitli çalıştaylar düzenlenmiştir. Pilot illerde psikologlar ve gençlik liderleri eşliğinde gençler tarafından yürütülen çalışmaların sunumunun gerçekleştirilmesi ve afetlere yönelik farkındalığın artırılması amacıyla Konya Bilim Merkezi ziyareti gerçekleştirilmiştir.

  • Youth Wiki Projesi

    Youth Wiki, Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilen, Bakanlığımızın ana yürütücüsü olduğu projemizin uygulama birimi, Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü’dür.

    Youth Wiki, Avrupa ülkelerinin gençlik politikaları hakkında bilgi sunan çevrimiçi bir platformdur. Youth Wiki’nin temel amacı, gençlik alanında kanıta dayalı Avrupa işbirliğini desteklemektir. Proje ile ülkelere ait bilgiler, katılan her ülkenin hükümetleri tarafından belirlenen Ulusal Temsilciler tarafından sağlanmakta ve yıllık olarak güncellenmektedir. Genel amaç, reformlar ve girişimler hakkında bilgi sağlayarak Avrupa Komisyonu ve Üye Devletlere karar vermelerinde yardımcı olmaktır. Bilgi alışverişine ve yenilikçi yaklaşımlara izin vermekte ve akran öğrenme faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. AB üye ülkelerinin tamamı ve Ülkemizin de yer aldığı Youth Wiki Platformuna toplam 33 ülke katılmaktadır.

    Projemiz iki dönemden oluşmaktadır. 2022-2024 dönemi projemizin ilk dönemi olup, Youth Wiki platformunun platformun tanıtılması ve halihazırda var olan ulusal tanımlarımızın güncellenmesi konularında ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin görüş ve önerileri alınmıştır. 20 Ekim 2023 tarihinde "Eğitim ve Öğretim", "İstihdam ve Girişimcilik" temalarında, 8 Mart 2024 tarihinde ise “Sağlık ve Refah” temasında "Youth Wiki Bilgilendirme Toplantısı ve Çalıştayı" organize edilmiştir. 2022-2024 Youth Wiki Projesi çalışmaları 31 Mart 2024 itibariyle tamamlanmış olup, Avrupa Komisyonu’na final raporu sunulmuştur.


    Projemizin ikinci dönemi olan 2024-2026 dönemi hibe anlaşması 20 Mart 2024 tarihi itibariyle imzalanmış olup, ilgili dönem çalışmaları devam etmekte olup, projemizin yeni döneminde çalıştaylar düzenlenecektir ve platformda Youth Wiki metinlerinin yıllık güncellemesi gerçekleştirilerek sisteme yüklenecektir.

  • NBS EduWorld Ufuk Avrupa Projesi

    NBS EduWorld Ufuk Avrupa Projesi, Avrupa Komisyonu tarafından fonlanmaktadır. Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü ve European Schoolnet koordinasyonunda yürütülen projemizin uygulama birimi, Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’dür.

    NBS, her yaştan Avrupa vatandaşı için uygun bir kariyer beklentisini teşvik etme genel hedefini desteklemektedir. Projemiz, NBS yolculuğunda farklı noktalarda bulunan eğitimciler için özel etkinlikler sağlayacaktır. Projemiz kapsamında, STEM Merkezleri aracılığıyla, genç bireylerle doğrudan iletişim kurmak ve NBS hakkında farkındalığı artırmak için 14 gençlik merkezi ile birlikte çalışacaktır. Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı ile ortaklaşa olarak NBS hakkındaki bilgilerini gençlik merkezlerindeki yaygın eğitime devam eden gençlere nasıl aktaracakları konusunda bir NBS elçileri ağı oluşturacak, eğitecek ve NBS'nin genç bireyler arasında yayılmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca projemiz sonlandıktan sonra da varlığını sürdürecek ilgili gençlik merkezlerinde NBS kulüpleri kurulacak ve gençlik merkezlerinden gelen daha teorik bilgilerin bu kampta doğa temelli çözümleri uygulama fırsatı bulacağı bir "NBS-Ekoloji Kampı" izleyecektir.

  • Türkiye'de Eğitimde, İstihdamda veya Öğretimde Olmayan (NEİY) ve NEİY Riski Altında Olan Gençlerin Becerilerinin ve İstihdam Edilebilirliğinin Artırılması Projesi

    Türkiye'de Eğitimde, İstihdamda veya Öğretimde Olmayan (NEİY) ve NEİY Riski Altında Olan Gençlerin Becerilerinin ve İstihdam Edilebilirliğinin Artırılması Projesi, Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) tarafından fonlanmaktadır. Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü olarak koordinasyonunu yaptığımız projemizin uygulama birimi, Eğitim Araştırma ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü ve Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’dür. Proje ortağımız UNICEF ile ortaklaşa yürüttüğümüz projemiz, İstanbul, Edirne, İzmir, Bursa, Ankara, Adana, Kayseri, Samsun, Giresun, Ağrı, Elazığ, Gaziantep olmak üzere toplam 12 ilimizde, 81 gençlik merkezinde uygulanacaktır.

    81 gençlik merkezinde uygulanacak olan projemiz ile eğitimde ve istihdamda olmayan (NEİY) gençliğe yönelik kurumlar arası iş birliğinin geliştirilmesi, ulusal politika çerçevesinin ve araçlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. IPA III döneminde, 'Eğitim, istihdam, sosyal koruma ve içerme politikaları' tematik önceliğinden fonlanan projemiz ile gençlerin beceri kazanma, istihdam politikalarının etkinliğini sürekli olarak izleme, politika diyaloglarına katılma ve NEİY oranını etkileyen durumlarla ilgili önerilerde bulunma amacıyla çok paydaşlı bir koordinasyon ağının kurulması hedeflenmektedir. Projemiz, gençlerin işgücü piyasasına tam katılımını engelleyen olumsuz normları ve davranışları olumlu yönde etkilemeyi amaçlamaktadır.

    Projemiz kapsamında, yapılacak çalışmaların hedef grup üzerindeki etkisini artırabilmek ve kurulacak iş birliklerinin temellerini oluşturabilmek için projemizin hedeflerinde ve uygulanmasında rolü ve ilgisi olan kamu kurumları, uluslararası organizasyonlar, STK’lar, akademisyenler ve gençlere yönelik paydaş toplantısı yapılmıştır. Projemiz, genç kadınların işgücü piyasasına tam katılımını engelleyen olumsuz normları ve davranışları olumlu yönde etkilemek ve ele almak için çalışmayı amaçlamaktadır.

  • Yetişkin Eğitimi Personel Hareketliliği İçin Erasmus+ Akreditasyonu Projesi

    Yetişkin Eğitimi Personel Hareketliliği İçin Erasmus+ Akreditasyonu, Avrupa Komisyonu tarafından fonlanmaktadır. Bakanlığımızın ana yürütücüsü olduğu projemizin uygulama birimi, Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü’dür. Projemiz, Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nün yönetimindedir. Projemizin diğer ortakları ise Gazi Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ve Bartın Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’dir.

    Erasmus+ KA1 projeleri, personel hareketliliği ve üniversite öğrencilerinin hareketliliğini içermektedir. Erasmus akreditasyonu kapsamında Erasmus+ KA1 projeleriyle personel hareketliliği sağlamak üzere yurtiçinden kurumlarla bir konsorsiyum kurma hedefleri bulunmaktadır. Bakanlığımız, Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Gazi Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ve Bartın Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ile proje kapsamında bir konsorsiyum oluşturulmuştur. Proje ile kurum personeli arasından seçilmiş olan personelin yurtdışına hareketliliği ve yetişkin eğitimi ile alakalı “iş başı eğitimi” ve kurslara katılımları sağlanmaktadır. Proje kapsamında muhtelif ülkelerde hareketlilik faaliyetleri gerçekleştirilmektedir.

  • Savunmasız Gençlerin Daha İyi ve Kapsayıcı Spor Altyapısıyla Güçlendirilmesi Projesi (POST FRIT)

    Savunmasız Gençlerin Daha İyi ve Kapsayıcı Spor Altyapısıyla Güçlendirilmesi Projesi, Türkiye’deki Mülteciler İçin Avrupa Birliği Mali Yardım Programı tarafından fonlanmaktadır. Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü olarak koordinasyonunu yaptığımız projenin uygulama birimi, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü’dür.

    6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli deprem sonrası İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı, AB ve KFW ile yapılan görüşmeler ile ek kaynak ihtiyacı ifade edilmiştir. Deprem sonrasında oluşturulan Post FRIT Fonu kapsamında Bakanlığımıza fon ayrılmıştır. Projemiz kapsamında, 10 gençlik ve spor tesisinin yapımının tamamlanması planlanmaktadır. Depremden ağır hasar alan ve geçici koruma altında bulunan gençlerin yoğun olarak yaşadığı illerimizde gençlik merkezleri yapılması beklenmektedir.

    Proje kapsamında, Gaziantep Nizip Spor Salonu, Mardin Artuklu Gençlik Merkezi, Şanlıurfa Eyyübiye Gençlik Merkezi, Şanlıurfa Halfeti Spor Salonu, Şanlıurfa Bozova Spor Salonu- Basketbol Sahası ve Tenis Kortu, Batman Merkez Spor Salonu da bu kapsamda değerlendirilecektir. Projemiz ile yeni yapılacak dört tesisin yeri belirlenirken depremden ağır hasar alan iller değerlendirilecektir.

  • Digital Edge for Youth" KA153 - AB Erasmus Gençlik Hareketliliği Projesi

    Digital Edge for Youth Projesi, Avrupa Birliği tarafından fonlanmaktadır. Bakanlığımızın ana yürütücüsü olduğu projemiz Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülecektir. Proje ortakları, Ankara Valiliği ve Asociatia Youthland (Romanya)’dir. Projemiz 12 ay sürecek olup, Ankara’da bulunan Gençlik Merkezlerimizde uygulanacaktır.

    Projemiz, gençlik kurum ve kuruluşlarının dijital kapasitesini artırmayı ve gençlik çalışanlarının dijital yetkinliklerini ileri seviyeye taşımak hedeflemektedir. Günümüzde, birçok gençlik çalışanının dijital içerik üretimi, dijital tasarım ve metin yazarlığı gibi alanlarda yeterli teknik bilgi ve beceriye sahip olmadığı vurgulanmaktadır. Proje kapsamında, dijital medya ve içerik üretim süreçlerine odaklanan eğitim modülleriyle, gençlik çalışanlarının bu teknolojik alanlarda yetkinlik kazanmaları sağlanacaktır. Eğitimler, dijital içerik oluşturma araçları, yazılım ve platform kullanımları ile ileri seviye dijital tasarım ve yazarlık tekniklerini kapsayacaktır. Ayrıca, katılımcılar edindikleri bu becerileri, düzenlenecek dijital etkinlik kampı aracılığıyla pratik uygulamalara dönüştürerek pekiştirecektir. Bu sayede gençlik çalışanları, dijital dünyada daha etkili ve teknolojik açıdan donanımlı hale gelecektir.

  • InTechGrowth: Yeni Fikirler, Yeni Teknolojiler, Yeni Nesil ERASMUS+ Projesi

    InTechGrowth: Yeni Fikirler, Yeni Teknolojiler, Yeni Nesil ERASMUS+ Projesi, Avrupa Birliği Erasmus Gençlik Alanında Kapasite Geliştirme tarafından fonlanmaktadır. Bakanlığımızın associated partner (ilişkili ortak) olduğu Polonya Heket Vakfı koordinatörlüğünde yürütülen projemizin uygulama birimi Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü’dür. Proje, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova, Polonya, Portekiz, Türkiye ve Ukrayna’da uygulanacaktır.

    Projemizin genel amacı, genç bireylerin teknoloji girişimlerini oluşturmak ve geliştirmek için gerekli olan girişimcilik becerilerini geliştirmelerini destekleyen bir ortam oluşturmaktır. Proje, gelişimsel eğitim niteliğinde olacaktır. Sadece gençlerle çalışan kuruluşların temsilcilerinin ve girişimleri destekleyenlerin yeteneklerini geliştirmeye odaklanmakla kalmayacak, aynı zamanda gençlerin becerilerini de artırmaya odaklanacaktır. Bu ikili yaklaşım, bu kuruluşların gençlerle etkileşimlerinde etkinliğini artıracaktır.

    Proje kapsamındaki faaliyetlerin etkisini genişletmek için değişik ülkelerden dokuz ortakla iş birliği kurulacaktır. Çeşitli kurumlarla iş birliği yoluyla, kuruluşların personellerinin kapasiteleri geliştirilecek, gençlerin, girişimcilik ortamına ilişkin anlayışlarını ve uyum kabiliyetlerini artıracaktır. Ayrıca proje, farklı kuruluşlar arasında deneyim değişimini, stratejilerin ve çalışma yöntemlerinin değişen pazar ve sosyal koşullara etkili bir şekilde uyarlanmasını teşvik etmeyi içerecektir. Aynı zamanda proje gençlik çalışmalarına ve girişimcilik desteğine yönelik yenilikçi yaklaşımları teşvik edecek, uygulamaların sürekli iyileştirilmesini ve yeni trendler ve teknolojilerle uyumu teşvik edecektir.

  • Sosyal Uyum ve Gençlik Katılımı Projesi

    Sosyal Uyum ve Gençlik Katılımı Projesi, Bakanlığımız ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) işbirliğinde yürütülmektedir. Bakanlığımız koordinasyonunda yürütülen projemizin uygulama birimi Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’dür.

    8 Nisan 2016 tarihinde imzalan iki yıllık çalışma planı ile başlayan proje günümüze kadar devam etmiştir. Projemiz, geçici koruma altındaki gençlerin Türk gençleri ile kaynaşmalarını ve sosyal hayata uyumlarını sağlamak için Gençlik Merkezlerimizde yürütülmektedir. Projemiz, Adana, Adıyaman, Ankara, Aydın, Batman, Bursa, Denizli Diyarbakır, Erzincan, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kayseri, Kilis, Kocaeli, Konya, Malatya, Mardin, Mersin, Osmaniye, Sakarya ve İstanbul, İzmir, Şanlıurfa ve Şırnak olmak üzere yirmi beş ilimizde yürütülmektedir.

    Proje, beceri, gelişim ve katılımı odağa alan sosyal uyum faaliyetleri, okul dışında kalmış çocukların okullaştırılmasını ve Türkçe dilinin öğretilmesini ve akademik destek programlarını odağa alan eğitim faaliyetleri, koruyucu ve önleyici çalışmalar ile ruhsal iyilik halinin güçlendirilmesi konularını odağa alan çocuk koruma programı olarak üç ana başlık temelinde uygulanmaktadır.

    Sosyal uyum faaliyetlerinden günümüze kadar 2.699.067 kişi yararlanmıştır. Eğitim programlarından günümüze kadar 43.656 kişi yararlanmıştır. Psikososyal destek hizmetlerden ise günümüze kadar 139.437 yararlanmıştır.